Sunday, January 28, 2007

Söndag

Ibland hatar jag söndagar. Inget undantag idag.
Jag ville åka ut till Kosta Outlet efter att Helena skrek om Chloé kläderna där igår. Självklart inte köpa, bara känna och lukta liksom. Men mamma ville inte idag. Hon går bara runt med sin walkman (ja, alltså en sån med cd-skivor) och lyssnar på ljudböcker. Det ser helt galet ut, men hon slutar inte. Vi ska tydligen till mormor senare och äta. Klockan två. Idiotisk tid. Hela dagen blir helt konstig när man gör något sånt mitt på dagen. Dessutom kommer jag få äta sallad eftersom vegetarisk mat inte finns i min mormors värld. Hejja.
Igår var det kulturnatt. Eller kultur nonstop som de så fint har döpt om det till. Jag vet inte vad jag ska säga om det egentligen. Det började med att jag spelade Hamlet, och väntade där i tre timmar. Sen kollade jag när Dolly hade sin eldshow. Efter det blev jag övertalad att byta om till 1700-tals kläderna för att gå i Linnétåget. Det var nämligen Linnéjubileum. Fruktansvärt fräsigt. Men de antika kläderna var inte varma. Alls. Jag frös, och skit dessutom att gå i det helvetiska tåget. Jag och Amanda, Helena samt Westlund sprang runt på andra saker. Typ konsthallen, och musikhuset. Men det var inte riktigt något som hände någonstans.
Allt var bara, kallt. Dessutom tror jag att jag har tappat bort min iPod igen. Eller, sist hade jag inte gett bort den på fyllan utan hittade den i min jacka - men nu är den spårlöst försvunnen.
Dessutom ska jag kanske få teater-Annas linne som det står "Eat, Fuck, Kill" på. Sen kan jag rocka.

Bye bitches.

No comments: