Thursday, March 8, 2007

"Cause I've been acting like sour milk fell all on the floor
It's your fault,
you didn't shut the refrigerator
Maybe that's the reason I've been acting so cold?"
Känslan jag fick när jag gick ut från i skolan idag kunde inte förstöras eller mäta sig med något annat. Den blev nästan inte alls sämre när jag såg att det var tråkigt och äcklkigt väder ute, inte heller när jag såg en person som var sådär cool så att jag kände mig äcklig och ful. Iofs var han inte så snygg, men hans kläder hade jag kunnat döda för. Well well. Det finns två sorters tuffa människor, den sortens so man blir agressiv när man ser - de som är äckligt snygga som man blir avundsjuk på. Sen finns det den sortens människor som man bara glad av och får gulligslag liksom.
Jag har utvecklat en formel för att mäta folks coolhet. Jag kallar måttet för BUCD. Benjamins Ultimate Coolness Degree. Formeln lyder: (U+K)*10-S=BUCD. U betyder utseende, K betyder kläder och S betyder skostorlek. Utseende och kläder mäts på en skala från 1 till 10.
Så, om jag skulle applicera formeln på mig själv (jag jag anser att mitt utseende och mina kläder är på topp) ser det ut: (10+10)*10-42=158. Jag har liksom 158 BUCD.
Eftersom man får avdrag för stora fötter måste man göra skillnad på flickor och pojkar.
Om testet skulle utföras på en ful, låt oss säga naturare med stora fötter, ser det ut såhär: (1+1)*10-45= (-35) BUCD.
Jag känner att genombrotter är nära för min teori.
"Keep goin' girl, it's your night
Don't let him steal your light
I know he thinks you're fine and stuff
But does he know how to wind you up?"

3 comments:

Anonymous said...

Pythagoras sats, relativitetsteorin, BUCD... Du är härmed bevarad i det världsomspännande arkivet övermänsklighetens främsta genier. Feel proud.
Skämt åsido, <3.

Anonymous said...

gwen gwen

Anonymous said...

Good post.