Sunday, March 4, 2007

Jag är en tant. Inte den sortens tant som är ful och grinig, typ Asta 70 som sitter avdankad i en lägenhet i en förort och bara tjurar, nej en liten Dam. Typ Edith 85 på Östermalm som lever livets glada dagar med allt vad det innebär. Det här lite småkonstiga påstående grundar jag på att jag den senaste tiden upptäckt vissa sidor hos mig själv. Bland annat att jag älskar dessertvagnar. Det finns ingenting som gör mig lika euforisk och överlycklig som när jag ser att de har dessertvagnar på restaurangen jag råkar befinna mig på. Självklart ska alla bakelser ätas med dessertgaffel. Jag tycker att det här med att sova middag är ett alldeles förträffligt påhitt, och självklart ska man äta långsamt. Med många pauser, och gärna sitta kvar länge efter det att man har ätit. Något annat som jag värderar högt är när barn är tysta och snälla, fina cigaretter, champagne de flesta tider på dygnet och överfyllda gammeldags smyckesskrin. Alldeles självklart är det att jag sover med ögonbindel.

4 comments:

Anonymous said...

hehe, du är skön du:)

Anonymous said...

jag gillar ditt språk. skönt att det finns människor som tänker efter!

bloggen said...

Det är nog lite östermalmstant i mig också :) Eftermiddagslur och tysta barn - det är livet.

Anonymous said...

benjilove, vi är tanter tillsammans. någongång måste vi äta sju sorters kakor på ett kondotori. du kan ju ha trikåer. hahaha. älskar det.