Friday, March 23, 2007

Körskola på morgonen. Ganska tråkigt egentligen men jag måste ju. Eller, bra att ha körkort. Kul att köra bil, men eftersom jag inte är en naturbegåvning på att köra bliev det lite fel. Klarar inte av bilskolans bilar, för små och konstiga att styra. Glad att Maggan har tålamod med mig i alla fall. Idag på idrotten var vår lärare skitskum, det första han sa när han såg mig var "jaså, du är i tid idag. första gången på länge. " Ehee, ursäkta? Vad fan, det finns fler än jag som är sena. Fint folk kommer förresten alltid försent. Jag springer i alla fall inte runt i träningskläder hela dagen lång. Blä på honom.
Jag står i skolan och tittar på folk, min gamla engelskalärare gick förbi. Hon är verkligen vacker, långt lockigt blont hår och ett italienskt underbart utseende. Men idag såg hon så ledsen ut. Det är en sån sak som kan göra mig bekymrad/ledsen/fundersam/whatever. När, inte någon jag känner men, någon jag tycker om att betrakta på håll ser ledsen ut. Det är inte precis så att man kan gå fram och fråga hur det står till.
igår när jag stod i skolan, vid skåpen efter det att vi slutat kände jag hur jag liksom byggde upp en ilska inom mig, något som jag var tvungen att bara skrika ut på min bror eller pappa när jag senare skulle komma hem. Som tur väl var gick jag med Amanda och Kim för att äta bakelser, men ändå. Det är underligt hur jag kan känna på mig att jag kommer bli förbannad om typ en halvtimme. Men det är bra att jag kan hantera det - dvs ta ut det på den mer manliga delan av min familj.
Förresten kommer jag inte få någon Anya Hindmarch väska. Jag blev verkligen ledsen, inte förkrossad, men ledsen. trots att jag stått i en jävla kö och var garanterad ett exemplar blir det inget. De skickar inte till Sverige. Jävla. Skit. Det förstörde min dag igår. Litegrann. Men jag läste ut "Never Let Me Go" - verklkigen glad för att jag gjorde det. har aldrig blivit så berörd av en bok innan. Läs den! Den heter samma sak på svenska om man föredrar den på det viset, men kan absolut rekomendera den på svenska.
I helgen planerar jag att se på Krig och Fred, började igår, såg väl en halvtimme ungefär. Inte så dumt som jag trodde, kan nog bli helt okej. Annars kommer nig jag och mamma se någon film av Jean Luc Godard, förhoppningsvis dra på party med Dolly och gå på stan på lördag. För första gången på länge. Det är pinsamt att jag har lagt undan en vårjacka/parkas på Fröken Ö som jag har lovat att köpa utan att hämta den. Men just nu lever jag på mina feta besparingar, inte studiebidraget.

Nu är det nog psykologin som hägrar, med Kerstin. Hah.

No comments: