Tuesday, March 20, 2007




T
isdag.
Foto på morgon. Tråkigt som f*n. Jag tror att alla bilderna från studiofortandet blev dåliga. Känns skit. Det har varit en oerhört dålig start på dagen. Fast mest är jag nog frustrerad över allt jag vill och behöver göra som jag inte hinner med.
Bara tråkiga lektioner idag. Madeleine komner döda mig på franskan. Dessutom har vi Projektarbete-infornation efter vi har slutat vid 14:30. Kill me. Jag måste vara där eftersom jag har bigtime ångest inför det, efterinformationen är det ännu mer information angående uf-företag. Jag vill vara intresserad och sitta där och lyssna men, NEJ. Eller kanske. Beror på om det är några kul människor som stannar, annars vill jag inte sitta där ensam.
Borde göra som Helena och skippa allt idag förutom den informationen, och ja, fotot nu på morgonen. På tal om fotot har jag tänkt ut ett annat projekt som jag ska göra. Det skall vara som en scen ur en teaterpjäs, fast fångat med ett fotografi. Man ska se konflikterna i det enda fotografiet. En annan idé är att ha en finklädd personen som ligger ner på marken, jämte en bricka med ett berg av mjöl på, som ska föreställa kokain. I ansiktet ska det finnas massa utsmetat mjöl också. Den andra bilden i den serien ska föreställa tre personer som står på rad med väldigt likgiltiga bansiktsuttryck, även de finklädda. Alla tre ska ha lite lit mjöl under näsan. Nu borde jag nog arbeta lite, mina compadres gick ut för att fotografera utomhus medans jag stannade inne för att sura lite.

No comments: