Thursday, April 19, 2007



Idag vaknade jag och kände panik. Redan innan jag slog upp ögonlocken visste jag att jag försovit mig. Trots att jag har sovmorgon i 55 minuter varje torsdag. Dessutom var det kallt och blött ute. Jag var tvungen att cykla till skolan. I motvind. Båda två är mina bittraste fiender. Vilken tur tänkte jag, nu får jag äntligen inviga min regnjacka från Paul Frank. Den planen var väl den enda som inte sket sig under dagen.
Annars har jag haft Historiaredovisning om Ryssland. Det gick nog bra, förutom en i min grupp som aldrig lär sig när det räcker, aldrig lär sig när man bara ska sluta att prata. Hennes långa svar, som gjorde att två andra i gruppen inte kunde svara på sina frågor eftersom hennes långa utläggning täckte stora delar av gruppens frågor, sammanfattade hon med: två flugor på smällen. Jag kunde nästan inte hålla mig från att fråga när barnen skulle komma och vad de skulle heta. Trots allt var det bra att jag stannade på franskan, det känns konstigt och lustigt att det är nationellt prov på torsdag. Makes me wanna kill myself. Kind of.
Nu lyssnar jag på Bright Eyes, som förra sommaren. Ett annat musikquest jag har är att hitta den där franska låten som var med i en apoteketreklam, någon som vet vilken det var?

Slutet av skoldagen var ändå det viktigaste, eller egentligen efter att jag slutat. Jag skulle springa runt med mina cvn (hur säger man? cvn, cvs, cver, cv-papper?) på stan för att få ett sött sommarjobb. Efter det första nekande svaret på första stället kände jag mig nedstämd. Ville inte gå runt mer, tänkte att jag lika gärna kunde arbeta på mitt gamla sunkiga jobb. Men jag gav mig inte. På flera ställen ville de ta emot mitt cv, utan att lova något. Hon som har FrökenÖ blev allra gladast, och mest positiv. Jag hoppas verkligen det blir där, stilen på den underbara secondhand-butiken är underbar!

No comments: