Sunday, April 29, 2007

Jag tänkte på en sak när jag var i stockholm: hur många indiekids-kloner det fanns. Små tejjer som tycker att de är asunika med deras I Love New York tröja, stuprör, kofta och vintage skinnväska. Inse att ni finns överallt? Jag fattar att alla inte vill vara annorlunda och sticka ut, men ändå.
Här hemma i Växjö känns det som att alla som är modeintresserade (särskillt tjejerna) kör på den stilen och tycker att de är asunika. Men de förstår inte att om de skulle komma till en håla större än växjö skulle det finnas minst 20 likadana brudar. Helena måste få en eloge, för att vara insatt, ha stenkoll men samtidigt vara något annat än en ytlig idiot. Sådana finns det allför många av. Trista jävlar.
Jaja, jag ska sluta tjata, det är bara lustigt.

Som i Köpenhamn, där alla hade palestinasjalar. Så jäkla konstigt. Vad är grejjen när alla andra bär det och det är så tydligt att alla gör det för att vara 'inne' och inte för att de sympatiserar med åsikterna? Jag förstår inte. Det jag vet är att jag nästan alltid har en tanke bakom det jag tar på mig. Varför jag har något.

3 comments:

Anonymous said...

du tycker inte att du generaliserar lite nu?

Anonymous said...

vad är det för fel med att följa strömmen? du har inte så jävla speciella kläder du heller.

Anonymous said...

alltså HAHHAHAHAHAH,
och du har ju samma stil som random människa på F12. Knappast unikt.