Thursday, February 22, 2007

listor!


Fem indielåtar som skulle passa i eurodisco-variant:
1. Shoreline - Broder Daniel (Behöver jag säga mer? Jag hör redan disco dunket.)

2. Forever doesn't live here anymore - Marit Bergman (Den här är helt seriös, den skulle bli värsta hiten.)

3. Fuck Forever - Babyshambles (Pete är så jävla eurodisco.)

4. I will follow you into the dark - Death Cab...

5. You are the light - Jens Lekman

Fem comebacker vi gärna vill se:

1. Lilli och Sussi. (Kommentarer sjukt överflödiga, vem saknar inte brunkrämen, det rosa läppstiftet, det blonda håret, den usla koreografin?)

2. Svenne och Lotta.

3. Olinda (!!!)

4. Arja (En riktig comeback, jag kräver nyinspelning av "högt över havet".)

5. Anna Nicole Smith (jag vet att hon är död, men om man ber riktigt många böner kanske gud kan uträtta mirakel.

(Bilden där uppe föreställer mig, ifall ni inte riktigt skulle veta hur jag ser ut, eller så.)

4 comments:

Anonymous said...

Haha, "pete är så jävla eurodisco" är verkligen en klockren kommentar.

Förövrigt kan jag inte annat än att hålla med.

Anonymous said...

sliskig bild

Anonymous said...

jag skulle gärna höra you are the light och forever doesn't live here anymore i discotappning!

Anonymous said...

din blogg är också trevlig, förresten.