Thursday, February 22, 2007


HELT galen dag idag på jobbet. Kanske inte sensationellt galet, men för att vara mitt jobb var det galet. På lunchen satt vi och listade olika saker. En mindre redovisning kommer senare. Vi har även pratat om vem som är äcklig i ett förhållande där den ena partnern är mycket äldre än den andra, om Anna Nicole var smart eller bara en dyr slampa, om det är konstigt att vara vegeterian och samtidigt bära päls, varför Ulf Lundell har en ung fru. Ni förstår grejjen.
Men det roligaste var när vi pratade om att åka till stockholm, och vår teamledare (ca 35 år OCH homofob) säger, för att verka världsvan och för att skryta lite, att vi borde gå till Patricias. Alla börjar gapskratta. Han fortsätter att berätta hur trevligt han hade det där och att det var FULLT av snygga tjejjer där. Det han inte vet är att Patricias är en av stockholms mest populära gayklubbar. Han blir oerhört generad och inser snart att alla de trevliga tjejjerna som har träffade kanske inte bara var tjejjer.
Nu sitter mamma och hennes vän och skriver provkapitell. Jag hoppas så mycket på att det blir en bok för dem, det hade varit gymt.
Liksom: "Tja, du kanske har läst min mammas bok?" "Öh, nej?"

Bilden där uppe är från i måndags då jag fikade scones hos Helena med henne och Kim. Kim var väldigt inne i sitt eBay grejs. Hon budade på en apsnygg oversize-väska. Jag vet inte hur det gick. Hoppas det gick vägen för henne.

1 comment:

Anonymous said...

vadå Patricia har ju bara gayklubb på söndagar, alla andra dagar är det en hetroklubb!