Monday, March 19, 2007


I början av dagen bestämde jag mig för att inte gå ut överhuvudtaget. Jag hade en dålig känsla, något jag kände igårkväll också. Eller igår natt. Något kändes fel, jag kändes fel. Dessutom var jag väldigt kall. Något som det kanske beror på är att jag har gått upp i vikt, helt utan att jag hade någon aning alls. Nu är det nyttiga Benjamin som äntrar scenen, som ska gå ner på ett nyttigt och hälsosamt vis. Springa regelbundet, äta mindre socker.
Som sagt ville jag inte gå ut idag, det har jag inte heller gjort, enda undantaget när jag var ute och sprang. Men då gick jag inte. Istället har jag sysselsatt mig med boken vi ska läsa i engelska, läsa artiklar om Carine Roitfeld på nätet, leta bilder på fashionabla personer. Mycket mer intressant. Jag borde tänka mer på engelskaprovet. Jag har ingen kontroll alls på skolarbetet. Inte alls. Kanske borde börja titta på Krig&Fred, den är trots allt sju timmar lång.
Nu ska jag ringa Phaya Thai och beställa mat, företaget som tycker att det heter "avhamtningsmany", "ris ingår alla rätter" och "vi har dagen måndag till lördag kosta 55:- ink. drika."

No comments: