Tuesday, July 3, 2007

Idag har jag jobbat, såklart. Det ska jag göra varje dag, 8:00-16:00 i sex veckor. Eller, det blir ungefär fem och en halv eftersom vi åker till arvika nästa vecka. På onsdagen. Längtar ihjäl mig. Dock kom jag till några insikter under arbetsdagen:

1. Det är mycket hemskt att prata med dansken på Apples support i Holland som knappt kan engelska, som konstant stönar. Jag var livrädd hela tiden. Han stönade verkligen som vissa gör när de har sex. Trodde jag skulle dö. Han satt säkert och drack öl och åt korv samtidigt som vi pratade.

2. Jag har fått dålig hy till höger om munnen. Det var jättehemskt att inse det! Trodde verkligen jag skulle börja när jag såg det, på min fula arbetstoalett. Ber till gudarna att det bara är någon slags tillfällig förvirring från min huds sida som snart ska vara löst. Snarast.

3. Jobbets glas är i perfekt storlek för att fylla på med två "omgångar" kaffe/varm choklad/thé/ eller det där konstiga som kallas för wienermelange (har ALDRIG sett någon dricka det, fattar inte vad det är). Alltså, men fyller glaset två gånger, men det blir ändå inte för fullt. En jesus!

3 comments:

Anonymous said...

wienermelange är gott :) tror det är varm choklad med typ extra grädde eller nåt. :D

Anonymous said...

Kan INTE hålla med föregående talare. Jag provade wienermelange en gång och fick spotta ut den första (och enda) klunken i vasken illa kvickt.
InfoCares varma choklad är däremot D-I-V-I-N-E, om man får överdriva bara liiiiite.

Love you [4 sure], och förresten; fin summering av helgens äventyr.
<3

Anonymous said...

Arvika here we come! It's gonna be party!