Monday, October 29, 2007

Efter regn kommer solsken och jag har glömt alla mina depressioner för ett tag. Hurra hurra.
Smålandsposten ger britneys nya 4 glada solar. Hurra hurra.

Eftersom jag är så glad idagtänkte jag delge er några av dagens takar:

x Blir alltid nervös när någon jag ringer inte svarar. Jag brukar tänka att personen ifråga gör något konstigt istället för att svara mig. Eller något snuskig. Som att ha sex, eller att han/hon hånglar med sin granne. Det är jättejobbigt.

x Jag har börjat få ångest varje gång jag tar upp min mobiltelefon. Vet inte varför. Egentligen går vi ganska bra ihop tillsammans nuförtiden eftersom jag har fria sms. Det har bidragit till att jag alltid svarar på alla sms (nästan) och att jag alltid har den med mig. Neurotiskt.

x Har också funderat på personer som arbetar i telefonsupportrar framställs i reklam. För ett tag sedan var det någon med TryggHansa och deras anställda. Det var söta, friska flickor och pojkar i propra, lite gammeldags kläder. Nu senast är det något bredbandsbolag som tycker att vi ska "göra slut med våra gamla bredbands leverantörer". Och där är de igen! Bilder på supporters, söta små duvungar som gråter. Herregud. Jag har jobbat på ett företag med sådana som svarar i telefon. Sanningen är inte riktigt så guldkantat.

1 comment:

Anonymous said...

du måste blivit helt sjukt nervös när jag och fanny inte svarade på 20 min vid julstädet.. förlåt

tuva blev superglad :)