Friday, January 18, 2008

Ikväll var en av de första fredagarna på länge (och då menar jag jävligt länge) då jag inte:
1. drack alkohol 2. träffade galet mycket människor 3. ramlade hem på tok för sent.

Först kände jag mig socialt självmördad. Nu känner jag mig som något av en ny människa. Kanske.
Jag har tittat på tv med min mamma. Oerhört spännande. Ojojoj. Lite senare, närmare bestämt runt elvatiden, gick jag ut med min hund för en liten promenad. Det var rysligt fint. Jag gillar att vara ensam på ställen där det brukar vara fullt med människor vanligtvis. Nu är inte skogsgatan på söder sådär väldigt besökt, men känslan av att vara helt ensam. Känslan av att kunna göra vad som helst utan att någon ser mig just då. Det är fint det.

Här kan ni läsa ett jobb som publiceras i Smålandsposten imorgon. Jag har skrivit. Det handlar om homosexuella i medier och så. Hemskt nöjd.
Nu ska jag snart sova. Kanske skriva en krönika om min rädsla för att bli passé först.

Ensamma kvällar och nätter är lite underskattat.

No comments: