Tuesday, January 22, 2008

Tillåt mig att svära: jävlabajspisssatanshelvetefankukhagga.

1. Jag failade på körjortsprovet. Ingen missar teorin, men jag gjorde det.

2. Jag orkar inte vara det minsta positiv längre. Just nu ger Radio Dept. mer bekräftade känslor än Britt Ekland.

3. Jag måste plugga franska som in i helvete.

4. Jag är fortfarande sjuk. SEX VECKOR SENARE.

5. Visst, det blir ljusare. Men vart är värmen? Jag vill inte leva i frysförhållanden ändå till maj. Tacka vet jag Bali.

6. Snart ska jag och Helena iväg och intervjua kulturpersoner på en kammarmusikkonsert. Funderar på att ta på mig mina nya lackskor för att bli gladare. Eller att hänga mig.


Ovanstående punkt får ses som en positiv. Och det faktum att jag är klar med krönikan till på fredag/lördag. Och modejobbet till nästa vecka. Nej, nu blir det en positiv lista för att uthärda.

1. Min lön kommer på fredag. Jag kan äntligen konsumera igen.

2. Jag har någon att kalla raring. Tror jag. Mycket tyder på att det går vägen. Det är fint att utbyta lite lugnande ord via sms då och då. Om bara ingenting.

3. Jag har bokat en ny tid för teoriprov. Punkt.

4. Snart åker vi till Bali. Och Berlin. Kroatien i sommar. Ytte pytte jätteliten chans att jag och Kristoffer kan komma följa med pappa till Boston strax efter Bali. Jag har det alldeles alldeles för bra. Jag ska vara tacksam. Tack.

5. På fredag ska jag äntligen ut och vara snygg och dricka vin och öl och inte tänka på något annat alls än att bara uppleva allting.

6. Manne kommer så att ge mig MVG. BLESS.

1 comment:

Olle said...

häng dig till färgfemman, blir alltid bäst så.